טראמפ יכהן כנשיא מהכלא? התרחיש האבסורדי בארה"ב

מהדורת הבוקר No Comments on טראמפ יכהן כנשיא מהכלא? התרחיש האבסורדי בארה"ב

הקונסול לשעבר בארה"ב יקי דיין דיבר במהדורת הבוקר על המציאות החריגה במיוחד בבחירות בארה"ב: באיזה תיקים יכול טראמפ לחון את עצמו במידה ויבחר ומדוע לא יוכל לבחור בבחירות

טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יקי דיין, לשעבר הקונסול הישראלי בארה"ב שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר ׁׁ(שני) על הבחירות בארצות הברית והתייחס גם להשעייתה של שר החוץ הלובית"ניהלתי לא מעט פגישות דיפלומטיות חשאיות", סיפר. "תמיד כיבדנו את העניין הזה שלא לפרסם כשצד השני לא רוצה. אם אלי כהן פרסם את זה ללא הסכמתה הוא גרם נזק. יכול להיות שהייתה הסכמה והם קיבלו רגליים קרות, אבל לדעתי הם לא רצו לפרסם את זה".

לאחר מכן, התייחס למשפטים הפליליים נגד הנשיא האמריקאי לשעבר ומעמדו בבחירות: "ככל שמכים בטראמפ כך הוא מתחזק פוליטית. את תמונת המעצר הוא מינף ואחריה גייס יותר מ-7 מיליון דולר. המשפטים בארה"ב אורכים שבועות בלבד. יכול להיווצר מצב הזוי שהוא יורשע ולא יוכל לבחור בבחירות, אבל כן יוכל להיבחר לנשיא".

דיין פירט: "במשפט על המסמכים הסודיים והטיית הבחירות בארה"ב שאלה משפטים פדרליים – הוא יכול לחון את עצמו, אבל על הטיית הבחירות בג'ורג'יה הוא לא יכול לחון את עצמו ולכן הוא יכול למצוא את עצמו כנשיא ארה"ב בכלא של ג'ורג'יה".

עוד אמר דיין: "מדובר במצב מוזר מאוד אם אכן טראמפ יתמודד שוב כמועמד הרפובליקני: מולו יעמוד נשיא מכהן בן 82 שיש תהיות גם בצד הדמוקרטי לגבי יכולותיו הקוגנטיביות".



0 תגובות